Stichting Historisch Educatief Initiatief is opgericht in het jaar 2000 door een gedreven groep mensen met als doelstelling om geschiedenis op een bijzondere manier bij het grote publiek te brengen. Via shows en demonstraties willen wij onze toeschouwers aan den lijve laten ondervinden hoe het vroeger geweest kan zijn.

Onder de medewerkers en vrijwilligers van de stichting bevinden zich mensen die zich intensief bezig houden met geschiedenis, archeologie, kunstgeschiedenis, historische krijgskunsten, historische paardrijkunsten, theater en pedagogiek, zowel op beroepsmatig vlak alsook in de hoedanigheid van amateur.

Door het bij elkaar brengen van deze verschillende disciplines is de stichting in staat om een hoogwaardig, historisch correct en tegelijkertijd boeiend en educatief product aan te bieden. De stichting is in het afgelopen decennium met haar activiteiten te gast geweest in musea, scholen, marktpleinen, festivals, beurzen, bedrijven en natuurlijk kastelen, in binnen- en buitenland.

HEI team te Nyborg 2013